cinema
cinema
‘Germondari ha uno stile di regia che spesso si concentra su elementi tradizionalmente di secondo piano, creando spesso uno stato di sospensione surreale. Usa il bianco e nero e il colore, l’animazione, e predilige durate molto brevi per i suoi corti. Spesso gira piccoli ‘muti’, in cui il rumore delle cose prende il posto del dialogo tra gli esseri umani. Alcuni dei suoi esperimenti dimostrano il superamento del confine tra arte e cinema, altri la sua attitudine ludica alla provocazione’ (La7, Retrospettiva a ‘La 25a ora’, 2006). ‘Un filmmaker di rara coerenza che lavora sull’aspettativa di un evento rivelatore, (...) dilatandola in modo estenuante fino a deluderla beffardamente’ (Vincenzo Scuccimarra, Autori in breve, 10 anni di corti in Italia, Mostra Cinema di Pesaro 1999).
PICNIC, 1986, Super8, 11’
A straight long road, 1994, 35mm, 5’
Crumbling, 1996, 35mm, 4’24”
Reasonable doubt, 1996, 35mm, 4’20”
The wardrobe, 1996, 35mm, 11’
Shit,1997, 16mm, 2’
1996-1999, SuperVhs, serie
A LEZIONE DAL MAESTRO: M.MONICELLI,
1998, produzione Tele+, Betacam, 9’
Same time same place, 1999, S16mm, 8’
ROMA 56-55, 2000, 16mm, 1’
Life is a wheel, 2000, 16mm, 3’
The Devil in Rome, 2000, 16mm, 1’
link to see the short film:
S = 4 π r2, 2001, S16mm, 8’
per vedere il cortometraggio/link to the shortfilm:
Communists moving to the right,
animation, 2002, miniDV, 1’20”, link to the video:
FOUR CORNERS, 2003, miniDV, 7’
BEEP, 2005, miniDV, 4’15”
CINQUE CAFFÈ, Five coffees, 2006, HDV, 10’
link al video / link to the video:
VAN AMORE, 2008, HDV, 26’
BLUE (sky) MOVIE, 2008, S16mm, 6’45”
Missing the target, 2008, S16mm, 3’
link al cortometraggio/link to the shortfilm:
CONVOLO, 2010, S16mm, 4’30”
link al cortometraggio/link to the shortfilm:
PER VERSUM, 2005, 35mm, 2’30”
L’AMORE È NELL’ARIA / LOVE IS IN THE AIR,
2010, S16mm, 14‘ link to the shortfilm:
I FRUTTI DEL PECCATO, 2012, S16mm, 12’
per vedere il cortometraggio/link to the shortfilm:
per vedere il cortometraggio/link to the shortfilm:
“Essence is what gives life its most precious meanings. The essence of amber is princeless in perfumes, the scent and colour of saffron are most sought-after ingredients in international cousine. In the essence of a thing the very core of its nature and character are captured. Werther Germondari and Maria Laura Spagnoli have worked many years to improve the medium of the short film and distil the essence of cinema into internationally successful works. Their offerings are seldom longer than a minute and are stripped to bare essentials regarding visuals and narration. The camera guides the gaze of the audience and helps it along the brief narration. There is never anything to be seen which isn’t necessary, no background disturbs the scenes. This aesthetical purism enthrals audiences and gives the films a special weight”. (Retrospektive, Oldenburg Film Festival, Germany, 2006).
PSYCHOSOFATIC, 2014, S16mm, 4’
link al cortometraggio / link to see the shortfilm:
link to the shortfilm:
link al cortometraggio / link to the shortfilm:
IL SEGRETO DELLA NASCITA DEI NODI
2015, HDV, 8’ / link to the video:
© www.werthergermondari.com