D.N.A.rt: fragments by unknowns: D.N.A.rt bromographies are drawn from images representing fragments of human D.N.A.(from the Institute of Biology “C.N.R.” in Rome. The images can be seen as real portraits, each one seen by means of a fragment of the genetic code. The intention is try to realize a portrait series to recall the “unknown portraits” of the italian Renaissance. In ‘D.N.A.rt: genetic interventions’ the intention is to create arbitrary coupling of people by the overlapping of different “fragments by unknowns”, recognizable by several colours of each one. (Werther Germondari, 1991)
Sviluppatasi inizialmente con i “ritratti di anonimi” (citazione dei rinascimentali ritratti di ignoti) visti attraverso frammenti del loro codice genetico (tratti da lastre del CNR), la ricerca è proseguita poi anche in forme di installazione e performance durante tutti gli anni novanta, fino a toccare il tema degli alimenti transgenici con il consueto approccio ironico, nel 2002 e nel 2010. (Werther Germondari)
2015 - 2010
2003
ANELLI DI TOTANO FOSSILI / SQUID RINGS FOSSILS
ANELLI DI TOTANO VIVI / SQUID RINGS ALIVE
1998
I GRANDI VETRI / THE BIG WINDOWS
1995 - 1992
1994
1993
STENODATTILO (da DNA di Valentina Olivetti)
1991
RITRATTI DI IGNOTI / FRAGMENTS BY ANONIMOUS GENETICS INTERVENTIONS